Home!

Hejhej!!

Hemma efter ett par sjuukt roliga dagar i Estland med Mjölby Ungdomsmusikkår. Vi har bott på en skola i Viimsi och vi har haft toppenbra väder, föör varmt till och med ;) Har lärt känna endel bättre och också lärt känna lite nya människor och det är ju alltid kul :) Tog inte så många bilder och det ångrar jag, men det var andra som tog bilder, så kanske lägger in fler senare. Men detta har helt klart varit ett minne för livet! :D

En kort sammanfattning:

Torsdag: Åkte mot Stockholm vid 11, sen åkte vi båt, vi bl.a. åt, sjöng karaoke, dansade, sov m.m. och på kvällen va det nån full som ville filma mig, alex och nyström och ville att vi skulle låtsas att vi va på titanic, haha sjukt, och han var från Linköping x)

En hissdörr, man får tydligen inte åka bil där haha ;)

Och Estländarna blandar tydligen ihop å och ä ;D

Jag, Hanna och Frida


Fredag: Vi kom fram till Tallinn och packade upp i skolan där vi skulle bo, sen åkte vi för att uppträda i Saue (drilla) två gånger + marschera.

Vårat rum, inte ett dugg stökigt eller många madrasser.. *host* ;)

Skolan

Matsalen


Lördag: Först genrep inför den stora festivalen "Maa ja ilm", sen uppträda på ett köpcenter, gick toppen :D

Man var tvungen att ha på sig dem här armbanden, och jag fick vääldigt fin solbränna av dem ;)


Söndag: Först marscherade vi genom Tallinn ca. 5 km och det var sjukt mycket folk, vi var med i tv också. Och sen uppträdde vi på "Youth song celebration concert" där det får plats ca. 10 000 på scenen och publiken var enoooorm! Vi var med i direktsänd tv då med ;D
När vi kom "hem" så gick vi till havet och badade :D

Scenen, inte när vi var där men jag tog ingen bild på den.

Publiken, tagen av alex, och det är ändå fler i publiken än vad det ser ut som på bilden (a)


Måndag: Packade ihop alla grejer, och åkte och shoppade lite (kommer bilder på det sen) och sen åkte vi på sightseen, sen åkte vi till båten. Och jag plattade håret på typ 6 st, bl.a. en kille ;)
På kvällen uppträdde vi på scenen på båten (dansade), sen sjöng vi karaoke och då kom nån random kille fram och pussade mig på handen xD, sen va vi på disco och festade till ca. lite efter 3 på natten, men vi sov inte förrän typ 5, men hade sjukt kul!! :D Tack alla för en toppen natt!<3

Fick den av älsklingen

Jag, alex och viktor, våra armband som vi hade på discot ;D




Puss & Kram ♥
Trackback
RSS 2.0