Schweizresan - Del 2

Fortsättningen...
 
Söndag
 
Dagen började med att jag flätade Pers hår, haha. Sen åkte vi för att kolla på musikkåren när
de tävlade i att marschera. Efteråt så gick han och jag för att leta efter Frida m.fl. Men vi hittade
dem inte, så det slutade med en långpromenad och lunch vid vattnet (Zürichsee) :)
 
 
Sen åkte vi till förläggningen och bytte om, för att sedan ha konsert. Den publiken var nog en av de 
galnaste vi haft, men tur var väl det eftesom vi gjorde ett ganska konstigt uppträdande till YMCA ;)
När vi skulle drilla så kom en kille fram och frågade om han fick vara med, så vi gav honom en 
drillstav och han var till allas förvåning hyfsat bra!
 
(jag i mitten) 
 
 
Och sen så pratade Frida och jag med några tyskar också, varav en har lagt till mig på facebook
nu och skriver en massa.
 
 
Måndag
 
På morgonen tog vi bussen till Luzern! Jag, Frida, Alex och Andreas gick och kollade i affärer,
köpte pins, och sen åt vi lunch också :)
 
 
Efter det så åkte vi tillbaka till Zürich. Då badade vi och åt glass!
 
 
På kvällen skulle vi mingla med en schweizisk musikkår i Tonhalle! Då träffade jag killen som ville
låna drillstaven kvällen innan, som tydligen hette Wanja. Så jag lärde honom att drilla, inför allihopa
dessutom. Och så pratade vi en hel del, och han frågade efter mitt nummer. Senare sen när vi sa
hejdå så gav han mig en kram och puss på kinden! UPS.... haha, kul var det i alla fall ;)
 
 
Vi marscherade iväg på ett långt led och tog spårvagnen tillbaka till förläggningen. Vissa i musikkåren
sjöng så mycket att schweizarna måste trott att vi var dumma i huvudet, haha!
 
 
Tisdag
 
Vi packade in i bussarna och begav oss mot Bad Camberg i Tyskland, där vi hade en inomhuskonsert 
på kvällen. Efteråt så umgicks jag med Alex, chillade. Sen sov vi i en gymnastiksal där i närheten.
Åt på McDonalds tidigare på dagen gjorde vi också förresten!
 
(har ingen bild från den här dagen)
 
Onsdag
 
Bussarna packades igen och vi åkte vidare till en mysig restaurang, och sedan till ett vandrarhem i
Neumünster. Där delade jag, Frida, Alex och Andreas rum :) Och på kvällen umgicks vi även med
Maja, Viktor och Per!
 
 
Torsdag
 
Då bar det av hemåt! Vi tog färjan över till Danmark, där vi stannade och åt bullens. Och sedan
nästa färja över till Sverige. Åt gjorde vi på ett trevligt ställe vid namn Hjelmsjöviks Restaurang &
Pensionat, som låg i Örkelljunga. Sen kom vi hem vid kl. 10 på kvällen!
 
 
Ett minne för livet helt enkelt! Har haft så himla kul. Och har lärt känna nytt folk,
och dem jag redan kände ännu bättre. Underbart ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0