Schweizresan - Del 1

 
Tisdag

Bussresan med ungdomsorkestern som jag drillar i började tidigt på morgonen i Mjölby!
När vi senare stannade för att fika var det blött ute så vi fick sätta oss på ryggstödet av bänken.
 
 
Sen tog vi färjan över till Danmark och åt där. Och klantiga jag trampar på en kletig godis så
att jag får tvätta bort den i vattnet med en gaffel.
 
 
Nästa färja tog oss till Tyskland, och sen fortsatte vi till Jürgen-Fuhlendorf Schule i Bad Bramstedt
där vi skulle övernatta! Där fanns en dansstudio, så vi hittade på en dans till Euphoria som vi skulle
uppträda med senare. Jag fick även lära mig att man måste betona o:et mycket när man säger 
Motala, haha.
 
 
Onsdag

Vid frukosten råkade Frida och jag hamna först i kön av misstag, haha. Plötsligt var alla ca 100
bakom oss. Därefter besökte vi Bergen-Belsen, ett föredetta koncentrationsläger.
 
 
Sen åkte vi till Wasserlosen för att ha ett uppträdande, där några tjejer tydligen kände igen
mig, wierd... men de hade troligen sett mig på Boxholmsfestivalen. Och tyskarna som höll i det
hade även t-shirtar med svensk tryck på. Ploppel var tydligen en populär dryck där. Vi stannade 
över natten i en gympasal i närheten. Frida och jag råkade ännu en gång placera våra saker precis 
utanför killarnas omklädningsrum.
 
Torsdag
 
Vi gav oss av på morgonen och åkte till Rottweil, där vi stannade och åt på en restaurang. Jag
satt med Frida, Per och Markus. Medan vi väntade på maten spelade vi memory, haha folk måste
trott att vi var dumma i huvudet ;) Och sen gick vi på stan en stund.
 
 
På kvällen nådde vi äntligen Schweiz, efter att ha spelat spel i bussen och begravt Viktor under
en massa kuddar när han sov osv. Vi skulle stanna i Zürich i 5 dagar, och det fanns tältsängar där,
vilket blev mycket uppskattat. När vi skulle sova så hittade jag och Per på berättelser tillsammans,
vilket vi även gjorde de följande fyra kvällarna, roligt värre. 
 
 
Fredag
 
Vi i drillen tog spårvagnen in till stan och gick i affärer. Jag köpte ett nagellack som jag visar
någon annan dag. Typ alla affärer där var smala fast med många våningar. En klädaffär som vi var
inne i hade 6 st våningar. Och knäppa jag lyckade fastna med en hårnål i tandställningen.
Då hade Frida och jag ont i magen för tillfället. Hon och jag mådde likadant typ hela tiden, så
vi kallade det "samma sjukdom", haha.
 
 
Sen åkte vi tillbaka och hade en konsert i festtältet. På vägen därifrån kom en ca 30-årig man
fram och pussade Frida på kinden. Vi bara dog... haha. På kvällen var det öppningscermoni i
Hallenstadion, där alla musikkårer medverkade i den här knäppa dansen som vi tidigare fått lära
oss. Vi kollade även på uppträdanden, och Frida fick pengar av en random gubbe.
 
 
Lördag
 
På förmiddagen gick vi våran festivalmarsch som var ca. en kilometer. Det var riktigt mycket folk
som kollade, och innan vi gick iväg så var det en massa från andra musikkårer som ville ta kort
med oss. 
 
 
Sen gick vi ner till vattnet och la oss på en brygga och solade, fortfarande iklädda uniform.
Underbart väder!
 
 
Sen gick vi upp till ett festtält för att musikkåren skulle medverka i Swiss Radio, så vi drillade till
det. På kvällen så spelade jag basket, lyssnade på musik, dansade, snackade m.m. med en
massa trevligt folk. Mys!
 
Fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: SARABACKMAN ~ enjoying life

nu har jag kört igång med Veckans bloggis på bloggen, skulle vara skitkul om du var med :D!
direktlänk: http://sarabackman.blogg.se/2012/july/veckans-bloggis.html#comment
förlåt om du inte gillar såna här kommentarer, KRAAAM!

2012-07-14 @ 21:17:21
URL: http://sarabackman.blogg.se
Postat av: Yuki Yoursic

sv: förlåt för sent svar :)
nu följer jag dig :) blev nr 25 :) kram

2012-07-16 @ 16:33:54
URL: http://yukiyoursic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0